Summering av semestern 2012 i bilder



Matpaus i Barkarby för alla innan vi gav oss av emot vårat första pitstop, familjen Belestam i Linköping.

Bloggen har försummats alldeles för mycket den senaste tiden, de flesta hänger med oss på fejjan och instagram som ju är så himla smidigt. Men bloggen vill jag ju ha kvar för det är ju vår och barnens dagbok så jag ska rycka upp mig. Vill ni hänga med oss dagligen så heter jag Lijalinn på instagram.

Semestern spenderades bland annat på Öland och Böda denna sommar. Bättre plats med småbarn kan jag inte tänka mig, de varmaste rekommendationerna får ni av mig. Jag kör ett litet bildregn nu så återkommer jag med lite mer om oss en annan dag.



Vi förstod att det inte skulle gå att åka 60 mil i ett sträck med barnen så vi slog två flugor i en smäll. Hälsade på vänner och sov kvar en natt i deras stuga i Ljungsbro.



Fullt ös med Cindra.



Äntligen på plats på Böda Sand. Lija tycker pappa ska skynda sig upp med tältet.



"Mamma Pappa, lite konstig bil " säger Will medans han inspekterar grannarna på campingen.



Prima plats, fick dock börja med att kratta kottar.



Alla hjälps ivrigt åt.



Vår lille ingenjör var så klart högst delaktig.



Första doppet, nya våtdräkten invigs!



Will är lite avvaktande. Men sedan blev det full fart och vi fick jaga honom överallt på den två mil långa sandstranden.



Badlandet på campingen var en riktig hit både för stora, små och pyttesmå som inte kunde bada i havet.



Underbaraste lilla Liiw livet njöt minst lika mycket av tempererade pooler i värmen. Vi hade strålande solsken, inte ett moln på hela veckan. Snacka om tur!



Busbrorsan!



Lija är som en fisk i vattnet, vill aldrig gå upp.



Lija med nya bästisen, grannlabben Tuva.



Will busade med sin granne hela dagarna, Pontus.



Det fanns otroligt mycket att roa sig med på Böda. Här med grannen Daniela som Lija hängde med hela veckan.



Utsikten från tältet.



Så äääääntligen kom tältpinnarna till vårat nys Outwelltält som vi väntat på. Vi beställde ett innan semestern som skulle hinna fram. Allt kom till slut UTOM tältpinnarna så de fick de buda upp till Böda.



Tältbygget engagerade halva kvarteret, tack o lov för den hjälpen;)



Voila! Supernöjda!



Ungarna var också nöjda med "eget" sovrum.



Stort och rymligt.



Aktiviteter fanns det som sagt gott om...



Sovrummen där vi faktiskt, sov kungligt trots att det är tält.



Norra udden Öland. Försöker samla alla till ett familjefoto...



Till slut så.



Uppe i fyren.



Våffellunch med grannarna.



Efter vistelsen på Böda Sand stannade vi ett par nätter på Saxnäs camping som ligger precis vid bron och djurparken. Här härmar Lija en lemur.



Lilla glassen.



Smakar glass för första gången.



Frusna pirater.



Nyvaken Lija fick uppleva en dröm - flyga helikopter.



Obeskrivlig lycka men det nyvakna leendet säger allt.



Kan bara sammanfatta det som en riktig kanonsemester och Böda Sand rekommenderas varmt. Vi bokade redan nu två veckor till nästa sommar och längtar redan. Lija pratar inte om något annat.







Kommentarer
Postat av: Cissi

Kul att se er igen.

Kram Cissi

2012-08-23 @ 00:00:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0